lauantai 19. lokakuuta 2013

" Ja seuraavana Radio Palan kello neljäntoista sähkeuutiset "

Oon kyllä erittäin laiska kirjoittamaan tännekkin... Oon aina sillai, että nyt vois mennä kertoo kuulumiset. Sitten jostai syystä kaikkee muuta erittäin "tärkeää" ilmenee ja se jää siihen. :D
 Toisaalta nyt mun rakas Asukseni on sanonut itsensä irti, eli tietsikkaa mulla ei ole nyt :( Niin hienosti oon siitä huolehtinukki ku heti ekan kuukauden aikana onnistuin silloin kaataa sen päälle kaks kertaa vedet ja kerran kahvit. Että RIP vaan kun kaikennäköst on kuiteskin tän kaks vuotta jo kestäny !

Meillä oli tällä viikolla vieraileva opettaja Jarkko Juselius valaisemassa radiouutisten tekemisestä. Kirjoitettiin lähinnä sähkeitä koko viikko ja opittiin kyllä erittäin erittäin paljon. 
Kaikenlisäks Jarkko on kyllä aivan mahtava persoona, mitä meidän kaikki muutkin opettajat on ollu ! Jarkkohan tosiaan työskenteli esimerkiksi Ylen Afrikan kirjeenvaihtajana noin viisi vuotta, ja kuultiinki monia mielenkiintoisia tarinoita ihan niistäkin kokemuksista. 

Keskusteltiin tunneilla jonkun verran siitä kuinka lehtien tulevaisuus ei oo kauhean kirkas. Kun lehdet siirtyy nettii, joutuu toimittajat olemaan koko ajan enemmän ja enemmän tekemisissä tekniikan kanssa.

 Meiät käskettiinki Twitteriin, sillä sieltä myös suurimmat uutistoimutukset juttujaan ensimmäisinä twiittailee. Sen jälkeen koko luokka vaan Twiittailikin koko ajan. Muistan et oon Twitter-tilin mulle joskus vuosia sitten luonu, mut eihän sillo siellä ketään ollu ni se on ollu pölyyntymässä aika pitkään. Nyt kuiteski uus yritys !

Tässä on myös eräs artikkeli journalistiliiton sivuille, mistä löytyy artikkeli " herrasmiestoimittajista", joihin tää meidän vieraileva opettajakin kuului !

Ens viikolla sama aihe jatkuu, mutta Sari Sirkkiä-Jarvan johdolla, ja odotan kyllä erittäin tiukkaa ja mielenkiintoista viikkoa ! Voi tulla vähän erilainen viikko koska tää viikko oli kyllä opettava joo, mutta kyl tälläkin viikolla oli semmosta ihan ihmeellistä sekoilua taas että huh huh. Oikea laatuläppien viikko. Not. 


Apple ja Windows yhdistyy...





Ihana pinssi Samilla oli ! Oli pakko napata se omaan paitaan ;)



Kaikenkaikkiaa oli erittäin kiva viikko. Mulla on ollu tosin nyt vähä univajetta ku ei vaan oo nukuttanu, mut ei sekään oikeestaa oo näkyny sit kauheesti loppujen lopuks tunneilla. Tänäänki heräsin pirteänä yhentoista aikaa pesemään pyykkiä, vaikka oli joskus viiden aikoihin menny nukkumaan. Oli kyllä hauska herätys kun nukkumaan mennessä oli synkkä syksysää ja aamulla aurinko paisto ja lumi oli maassa !

 Torstaina tänne sato kyllä jo lunta mut se suli aika nopeesti pois. Tänään oli kunnon lumimyräkät ja kaikki, ja nyt on oikeesti sitten maa ihan valkosena ja mun varpaat ihan jäässä näissä kumppareissa ! Ensviikolla on aivan pakko mennä Helsingist hakemaan omat uggit ja paksut talvitakit. Täällä oikeesti jäätyy tällä hetkellä. 





Kävin  tiistaina vähän Tampereella tuulettumassa ja moikkailemassa Johannaa. Käytiin punanaamiossa ostamassa mulle naamiaisasu ja se on kyl omasta mielestäni aivan mahtava ! Ei siit sen enempää, mut oli kyl hassuu sovittaa sitä ku en oikee tienny miten ois pitäny kattoo et oliks se hyvä. Taiku näytin just sille milt pitääki, mut ihan urpolta. No, siitä varmaan tän kuun lopussa enemmän ku meiän Halloween pippalot on ohi.



Tänään pyykinpesun jälkeen oon muute pelannu koko päivän... Siis tota joo. Mä oon pelannu varmaa seittämän tuntia pleikkaria. En tiiä mitä mulle tapahtuu. Sit oli pakko lähtee lepuuttamaan silmiää ja ostaa kauppaa piparitaikinaa ku oli niin jouluinen fiilis jo ku maa oli valkosena :)) ihanaa. 



Meiän työt ei oo viellä tietään tonne voiz.fi- sivustolle löytäny, mutta lukekaas tämmönen ajatuksia herättävä kolumni näin syksyyn liittyen ! Meidän lehtitoimittajalinjalaisen opiskelijan matskua. 


Haleja ja pusuja ! Älkää vilustuko.

xoxox
Oona


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti